Szolgáltatás
Gyakori SEO kérdések: hol éri meg hirdetni?

Gyakori SEO kérdések: hol éri meg hirdetni?

A SEO vagy keresőoptimalizálás biztosítja weboldalunk láthatóságát, ha a felhasználó számunkra releváns kulcsszavakra indított keresést. A SEO ugyanakkor nem helyettesíti az online marketing többi eszközét, így például a közösségi média jelenlétet sem. Továbbra is szükségünk lesz kampányokra is, amik fizetett hirdetéseken alapulnak. A fizetett hirdetések két legnépszerűbb platformja a Facebook és a Google.

A címben szereplő kérdésre pontos válasz nem létezik, mert alapvetően üzleti modellünktől, marketingcéljainktól is függ, melyik platform a hatékonyabb. Mindkettő jó választás lehet, miközben egyik sem garancia a sikerre. Mutatunk néhány szempontot, ami alapján könnyebb lehet dönteni.

A Facebook nagyobb felhasználóbázissal rendelkezik és sok felhasználó oszt meg magáról a hirdetők számára is hasznos adatokat. Éppen ezért könnyebb célcsoportokat kialakítani és testre szabni a hirdetések tartalmát. Többfajta formátum áll rendelkezésünkre, képek mellett videókat is népszerűsíthetünk. A Facebook csak korlátozottan alkalmas arra, hogy a SEO okozta előnyök érvényesüljenek. Ebből az is következik, hogy olyan kampányok is jól tudnak futni, amik SEO szempontból megkérdőjelezhetőek lennének. Bármilyen domain használatával hirdethetünk bármit, ha nem sértjük a felhasználási feltételeket, akkor elméletben teljesen értelmetlen szöveget is futtathatunk. Például politikai pártok üzeneteiket mindenféle SEO alap nélkül, hatékonyan tudják itt terjeszteni, míg erre a Google nem lenne alkalmas.

A Google fizetett hirdetés alapjai azonosak a weboldalak keresőoptimalizálási alapjaival. Azaz a hirdetések megjelenése függ azok minőségétől és relevanciájától. A Google hirdetések ezért konkrét termékek és szolgáltatások esetén hatékonyabb. Általános üzenetek átadására nem használható jól a platform. A Google Ads lehetőséget kínál arra, hogy kampányainkat különféle hirdetési formátumokban jelenítsük meg, például keresési hirdetésként, display hirdetésként, videóként vagy e-mail kampány formájában.

Legyen szó bármelyik platformról vagy SEO alapokról, a SEOZseni weboldalán mindenképpen érdemes hasznos és ingyenes tippek után kutakodnunk, mielőtt belevágnánk következő online marketing kampányunkba.